Ukulelehold 6-10 år

Her har vi en legende tilgang, til det at spille musik. Der er plads til skøre/sjove idéer og lege der involverer ukulelen og musik generelt.

Tilmelding til Ukulelehold på Musikskolen

Tilmelding til Ukulelehold på Lilleskolen

Ukulelen er et lille 4-strenget instrument, som minder en smule om en lille og let transportabel guitar.

Ukulelen som vi kender den, stammer fra stillehavsøen Hawaii, men menes at være en variation af den portugisiske guitar (Braguinha), som portugisiske skibsfolk efter sigende skulle have bragt til øen i 1800-tallet.

Det er et sjovt lille instrument, som man både kan spille melodier og sange på.

Ukulelen er velegnet til de yngste elever mellem 6-10 år og kan eventuelt være et springbræt for de elever, som gerne senere vil spille på andre instrumenter senere.

Ukuleleholdet

På ukuleleholdet er der mulighed for, at udforske instrumentet i selskab med andre elever i samme aldersgruppe.
    Der være fokus på melodi- og akkordspil, sammenspil og kreativitet.
    På ukuleleholdet vil der være en legende tilgang, til det at spille musik. Der er plads til skøre/sjove idéer og lege der involverer ukulelen og musik generelt. Der vil løbene blive arbejdet med, at vi i fællesskab skriver/komponerer egne melodier og sange.

Ukulelehold tilbydes på:
    - Musikskolen (Vædderens kvarter 10) mandag kl. 16.10
    - Albertslund Lilleskole (for lilleskoleelever) tirsdag kl. 13.45

Når man går på Ukuleleholdet, får man 1 gavekort per sæson, der hver kan indløses til en gratis prøvetime - hvis der er et instrument, man gerne vil ud og prøve. Det gælder dog ikke instrumenter med lang venteliste (pt. klaver og sang). Skriv til musikskolen@albertslund.dk med dit ønske, så sætter vi dig i kontakt med den pågældende underviser.

Takster for undervisning