Kulturtrappen

Albertslund er en kulturby. Det er kulturtrappen et eksempel på - den tilbyder en mængde kulturelle aktiviteter til byens skoler og dagtilbud.

Albertslund er en kulturby. Det er også den nye kulturtrappe et eksempel på - den tilbyder kulturelle aktiviteter i alle afskygninger til byens skoler og dagtilbud

Kulturtrappen handler om kunst, kultur og dannelse i børnehøjde. Hvert halve år modtager byens skoler og dagtilbud således en kulturtrappe, som er et katalog med en lang række kulturtilbud målrettet de forskellige alderstrin. De forskellige forløb skal i samarbejdet med årgangens lærere og pædagoger supplere den daglige undervisning og bidrage til at skabe variation for og motivation hos eleverne, så de lærer endnu mere og trives endnu bedre. Kulturtrappen er med andre ord en politisk beslutning, der skal bidrage til det gode børneliv i Albertslund.

Musikskolen er stolte over at være med i dette omfattende kulturarbejde. Alle 0. klasser tilbydes musikalske forløb, hvor der stiftes bekendtskab med sang, instrumenter, rytmik samt en generel introduktion til musik. Det er så afgørende at alle børn Albertslund for chancen for at møde musikken og lære dens fortryllende verdens at kende.