Tilmelding: Guitarhold

Alderstrin: 4-6 årige og deres forældre. En forberedelse til egentlig guitarundervisning.

Vi lærer at håndtere guitaren på en rolig og respektfuld måde. Vi lærer guitar-siddestilling og hvordan man spiller med fin klang på guitaren. Med løse strenge akkompagnerer vi til sange og lege. Vi arbejder med rytmelæsning, og børnene får remser for de kan spille hjemme. Langsomt introduceres venstre hånd, der trykker strengene ned på gribebrættet. Forældrene er en meget vigtig medspiller både i timerne og hjemme. Jeres rolle i barn-lærer-forældresamarbejdet tydeliggøres så I er klar med jeres barn til at starte guitarundervisning. I undervisningen afveksles arbejdet med guitaren med sanglege og legesange.

Underviser: Anne Dorte Laub Busk