Børnekoncerten 2024

Her finder du praktisk info samt materiale til forberedelse på skolerne.

Børnekoncerten 2024 "Svuppers nødlanding"

Vi savner jer allerede og glæder os til at se jer til Børnekoncerten: "Svuppers nødlanding" fredag den 19. april 2024 i MusikTeatret. Koncerten er som altid for alle byens 0., 1. og 2. årgange. Der er to koncerter samme dag:

Børnekoncerten kl. 9:00 for Herstedlund og Herstedvester.
    Børnekoncerten kl. 10:30 for Egelund, Herstedøster, Lilleskolen og Brøndager.

Børnekoncerten er en kæmpe musikfest for indskolingen – både for børn og lærere. At opleve sangglæde og engagement fra de 75 elever på scenen og 2 x 500 børn i salen er for vildt! Det er så absolut det store arbejde værd, der ligger bag koncerten. Ofte er det også ved denne koncert mange børn finder ud af, at de vil spile et instrument, og dermed også et vigtig led i deres kulturelle dannelse.

Vi har en række sjove, involverende sange og lege - vi gerne vil dele med jer!

Der ligger nu et sanghæfte samt indspilninger af 5 fællesnumre og herunder 3 fagte-sange klar nedenfor. Vi har sendt info ud herom til skolerne via musiknetværket. Så nu kan I på skolerne nå at forberede eleverne på jeres del af forestillingen – I er med til at løfte hele koncerten gennem et stort engagement i salen. Brug tiden frem til koncerten på at lære sangene, lyt og se film og lær fagte-sangene.

Se meget mere info herunder

• Dørene til salen åbnes 20 min. før forestillingen begynder.
    • I skal tage jeres overtøj med ind i salen.
    • Der står forældrehjælpere klar til at guide jer på plads.
    • Forestillingen varer ca. 45 min.

Her kan du se og hente plakaten til årets børnekoncert 2024 "Svuppers nødlanding"

Her kan du hente vores sanghæfte, der indeholder både tekster, noder og vejledning til fagter.

HENT SANGHÆFTE

Der er lavet fagtesange til 3 af fællesnumrene - du kan se videoer med fagter herunder:

Børnekoncertsangen af Rikke Konoy
    (Fagter og sang: Bente Hartelius/ Anne Dorte Laub Busk/Rikke Konoy)

Gummiplaneten / Musik og tekst af Kristoffer Hegelund
    (Fagter og sang: Rikke Konoy/Bente Hartelius/Anne Dorte Laub Busk)

Jeg så en ko (Melodi: Jeg så en ræv, en ulv, en hare) Frank oprindelse
    (Fagter og sang: Anne Dorte Laub Busk/Bente Hartelius/Rikke Konoy)

Her er en teaser, hvor du kan læse lidt om handlingen og samtidig få praktisk info. Hent teaser!

I løbet af uge 11 og 12 afleverer vi en pakke på jeres skoles kontor, med en plakat til hver klasse i 0. - 2. årgang. Pakken indeholder en Børnekoncert-plakat og print af denne teaser, som eleverne gerne må få med hjem i tasken!

Ps. skal printes A4 liggende/print på forside og bagside

Vi glæder os til at se jer alle!