Orkestre og sammenspil

Her kan du få et samlet overblik over vores orkestre og sammenspilsmuligheder.

Vort mål er at alle skolens elever deltager i orkester og sammenspilsaktivitet. Orkesterspil er et af musikskolens hovedformål, og det er her, du for alvor får glæde af det, du har lært i instrumentalundervisningen. Herudover er der mange gode sociale oplevelser med de andre orkestermedlemmer.

ORKESTRE / SAMMENSPIL

Gratis tilbud til alle elever, der allerede går på musikskolen. Tal med din underviser om, hvilket hold der passer lige til dig! Du er også velkommen til at gå på flere hold!

Guitarensemblet Orkesterspil for guitarelever pt. på to niveauer. Øver onsdag tidlig aften.

Jet-Jazz Nyere og trad. jazz for øvede mindre gruppe, der øver tirsdag aften.

SAZ-Orkesteret Orkesterspil for sazelever med rytme øver mandag aften.

Folke- og verdensmusik Nyt orkester under opbygning for begyndere og let øvede, der øves hver anden mandag aften.

Sammenspil for strygere foregår på flere niveauer i Strygerskolen øver torsdag eftermiddag.
    Herunder ASTRO (Albertslund STRyge Orkester), hvor der arbejdes med strygeteknik og sammenspil, så eleverne er klar til at rykke op i Albertslund Stryge Orkester. Orkestrets medlemmer er fra 12 - 18 år.

Sammenspil for blæsere foregår på flere niveauer i Blæserskolen øver torsdag eftermiddag.

Herudover sammenspil som projekter i løbet af året på elev- og læreinitiativ. F.eks. kammerspil for guitar og fløjte, strygere og sammenspil for tværfløjter.

OVERBYGNINGSORKESTRE

Disse orkestre er for de mere øvede elever - og der er deltagerbetaling. Dog er der gratis deltagelse for dig går på FOKUSlinjen! Tal med din underviser om, hvilket hold der passer lige til dig!

Albertslund Symfoniorkester Fuldt besat symfoniorkester for øvede. Har prøvetid torsdag aften (se særskilt side).

Bakkens Horn Brassband for øvede. Spiller onsdag aften.

Small Big Band Vi har pt. et lille Big Band - deraf navnet! Men vi arbejder os frem mod at få et fuldt besat big band op og stå. Øver torsdag aften.

Læs mere om takster for undervisning her (FOKUSlinjen undtaget).

Tilmelding: Overbygningsorkester